Ciekawostki
TAJEMNICE PERFUM


Zapachy potrafią wiele... Mogą przywołać wspomnienia, poprawić nastrój, a nawet ujawnić skrywaną część naszej osobowości. Dzięki określonym zapachom czujemy się zmysłowo, kusząco, kokieteryjne, mamy ochotę uwodzić lub też jesteśmy pełni energii. Czy jednak wiemy, skąd bierze się tajemnicza moc perfum?

Odrobina historii

Nazwa „perfumy” oznacza dosłownie „przez dym” (per fumum) i jej genezę możemy wiązać ze spalaniem darów ofiarnych na ołtarzach. Już starożytni spryskiwali swoje ciała pachnidłami i różnego rodzaju wonnymi olejkami. Kleopatra na przykład, tak bardzo uwielbiała czuć piękne zapachy wokół siebie, że skrapiała wonnościami nie tylko ciało, ale także ubrania, a nawet sprzęty, których używała.

Jednak to dopiero wiek X przyniósł prawdziwe perfumy, czyli olejki zapachowe rozpuszczone w alkoholu. Ich ojczyzną jest Arabia, stąd w dobie wypraw krzyżowych dotarły do Europy.

Magia kompozycji

Każde perfumy składają się z trzech nut zapachowych: nuta bazowa - od niej rozpoczyna się tworzenie zapachu. Jest ona bardzo trwała, jej woń może utrzymywać się od kilku do nawet kilkunastu godzin a to, dlatego, że zawiera różnego rodzaju utrwalacze. Nuta bazowa z reguły uzupełnia kompozycję. Nuta głowy - bywa też nazywana nutą wysoką. To ona jest podstawą kompozycji i to właśnie ją najsilniej odczuwamy zaraz po otwarciu buteleczki perfum. Co ważne, jest to również nuta najmniej trwała, gdyż zawiera związki najbardziej ulotne (ale za to dające najintensywniejszy zapach). Nuta serca - to ona nadaje charakter całości, choć czasami możemy mieć trudności z wyodrębnieniem jej woni. Zapach jej składników utrzymuje się na skórze mniej więcej dwie godziny.

Jak wybrać zapach?

Najważniejsze żeby zapach perfum podobał się nam samym. To główny argument decydujący o właściwym wyborze. Spryskani perfumami, które się nam nie podobają możemy czuć się niekomfortowo i nieswojo. Na zakupy najlepiej wybrać się przed południem, kiedy nasz nos jest jeszcze wypoczęty. Perfumy testujemy rozcierając niewielką ilość płynu na przegubach dłoni. Musimy odczekać krótką chwilę, aby poczuć prawdziwy zapach. Jak wiemy zapach olejków rozwija się stopniowo, dlatego najlepiej sprawdzić jego wszystkie trzy fazy. Aby nie zmęczyć zmysłu węchu nie należy testować dziennie więcej niż 3-4 zapachów. Kiedy jest ciepło wybieramy perfumy orzeźwiające, pobudzające, bądź chłodne i stonowane. Na mroźne dni i brzydką pogodę wybieramy perfumy, ciepłe i otulające, przypominające nam cieplejsze słoneczne dni i zapach kwiatów, zielonych drzew i tętniącej życiem przyrody.

Podpowiedzi szukaj w kolorze.

Kolor perfum może okazać się znakomitą podpowiedzią. Zapachy kwiatowe zdominowane są przez fiolet i róż, są przy tym bardzo kobiece, przede wszystkim dlatego, że możemy w nich odnaleźć woń konwalii, róż, jaśminu czy fiołka. Przypisuje się im także działanie antydepresyjne i uspokajające.

Zapachy owocowe są koloru żółtego, różowego i pomarańczowego. Orzeźwiają i odświeżają, dlatego też polecane są głównie na dzień. Swe energetyzujące działanie zawdzięczają głównie olejkom eterycznym powstałym z tłoczenia owoców takich jak: pomarańcze, cytryny czy grejpfruty.

Tonacja czerwona oraz pomarańczowa charakteryzuje zapachy orientalne. Są one bardzo trwałe, często słodkie i ciężkie, toteż doskonale nadają się przede wszystkim na wieczór. Doszukać się w nich możemy nut korzennych, cynamonowych, waniliowych, piżma, ambry i cedru.

Perfumy zielone kojarzyć się nam będą ze swobodą, sportem, dynamiką, a to, dlatego, iż odnajdziemy w nich nuty zapachowe traw i zielonych liści. Ich zapach będzie doskonale odświeżał i przywodził na myśl woń wiatru.

Zapachy drzewne do niedawna używane były z reguły jedynie w kompozycjach dla mężczyzn, teraz jednak coraz częściej odnajdujemy je także w perfumach kobiecych. Ta grupa kusi przede wszystkim bogatą wonią drzewa sandałowego, paczuli oraz drzewa gwajakowego. Takie perfumy są bardzo ciepłe i niezwykle eleganckie, niektóre z nich mają również działanie pobudzające.

Gdzie perfumować?

Powszechnie uważa się, iż najlepiej perfumować miejsca, w których krew płynie tuż pod skórą, ponieważ sprzyja to rozchodzeniu się zapachu. Nie najlepszym pomysłem jest nakładanie perfum za uszami – skóra jest tam często tłusta, a to nie sprzyja utrzymywaniu się zapachu. Dużo lepiej perfumować nadgarstki, zgięcia łokci oraz szyję i skórę pod kolanami. Można się również otulić mgiełką zapachu, rozpylając go w powietrzu, a następnie wchodząc w pachnącą chmurę.

Pamiętajmy, że po pewnym czasie przyzwyczajamy się do zapachu i nie czujemy go już tak intensywnie jak na początku, co jednak wcale nie znaczy, że musimy stosować większą ilość perfum.

Perfumy (ekstrakt) – zawierają od 15 do 30 % aromatycznej kompozycji zapachowej w stężonym alkoholu.

Woda perfumowana (Eau de Parfum, EdP) – zawiera od 8 do 20 % aromatycznej kompozycji zapachowej w ok. 80-90% alkoholu.

Woda toaletowa (Eau de Toilette, EdT) – zawiera od 4 do 8 % aromatycznej kompozycji zapachowej w ok. 80% alkoholu.

Woda kolońska (Eau de Cologne, EdC) – zawiera od 3 do 5 % aromatycznej kompozycji zapachowej w ok. 70% alkoholu.

 

 
TESTERY I UNBOX-Y


Co to jest TESTER?

Testery- pełnowartościowe produkty

Testerów używa się w tradycyjnych perfumeriach, by klienci mogli wypróbować zapach perfum na swojej skórze. Zapachy testerów nie różnią się niczym od zapachu klasycznych wód danej linii. TESTERY są ZAWSZE TAŃSZE.

Produkty z oznaczeniem TESTER, posiadają najczęściej szary, tekturowy kartonik.

Zdarza się jednak, że opakowanie testera odpowiada szacie graficznej lansującej daną linię zapachową, a jedyna różnica, dotyczy oznaczenia TESTER.

TESTERY pozbawione są czasami zatyczki nakładanej na główkę sprayu.

Na flakonie często znajduje się naklejka, lub napis TESTER.

TESTERY odpowiednio zabezpieczamy, tak by bezpiecznie i w nienaruszonym stanie dotarły do Państwa.


Co to jest UNBOX?

UNBOX - ten sam flakon, bez opakowania

UNBOX to pełnowartościowy produkt, który wygląda dokładnie tak samo jak perfumy danej marki, posiada korek, nigdy nie był używany, jest w 100 % oryginalny i jest ZAWSZE TAŃSZY.

Różnica polega na braku opakowania odpowiadającego szacie graficznej lansowanej przez daną linię zapachową.

Początkowo UNBOX był produktem, którego zewnętrzne opakowanie uległo pogięciu, naddarciu lub po prostu nie wygląda doskonale.

W późniejszym czasie producenci luksusowych perfum zaczęli realizować zamówienia na UNBOXY, które składały u nich ekskluzywne perfumerie, które nie godziły się na TESTERY odbiegające wyglądem od sprzedawanych perfum.

Po jakimś czasie światowi producenci zaczęli realizować również zamówienia największych hurtowni, które zaobserwowały zainteresowanie UNBOXAMI wśród swoich odbiorców.

do góry
X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.